Font Size

Cpanel

ΨΗΦΙΣΜΑ 26ου ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ Π.Ο.ΑΣ.Υ.

Καρπενήσι 29 Νοεμβρίου έως 1η Δεκεμβρίου 2016

Υπάρχει προοπτική; Υπάρχει ελπίδα;
Ενωμένοι διαμορφώνουμε το μέλλον μας!

Μετά από γόνιμη συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων, υποβολή προτάσεων και προβληματισμού, εμείς οι σύνεδροι του 26ου Πανελλαδικού Τακτικού Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων, εγκρίνουμε το παρόν Ψήφισμα με την πεποίθηση ότι η ΠΟΑΣΥ είναι η ελπίδα μας, το ΔΣ και όλοι μας -Πρωτοβάθμιες Ενώσεις και αντιπρόσωποι αυτών-, που πρέπει να εργαστούμε με πνεύμα ενότητας και μεγαλύτερης αποφασιστικότητας για να διαμορφώσουμε το μέλλον μας, όπως αρμόζει σε ένα συνδικαλιστικό κίνημα που στα 28 χρόνια ύπαρξης και λειτουργίας του, έχει σφραγίσει τις αστυνομικές εξελίξεις στη χώρα μας και έχει συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των Ελλήνων Αστυνομικών.

Αυτό το στάτους που πληγώθηκε βάναυσα από τις πολιτικές των Μνημονίων που υπαγορεύτηκαν εκβιαστικά από τους δανειστές - εταίρους μας τα έξι τελευταία χρόνια, με απόλυτη ευθύνη του πολιτικού συστήματος και των ισχυρών οικονομικών παραγόντων, οφείλουμε να αποκαταστήσουμε με τους αγώνες μας, επαναφέροντας την ελπίδα και το χαμόγελο στα πρόσωπα των συναδέλφων μας, για ένα καλύτερο αύριο, για μια σύγχρονη και δημοκρατική αστυνομία, το έργο και ο ρόλος της οποίας δεν θα αμφισβητούνται από κανέναν.

Στον αγώνα μας αυτό, θέλουμε σταθερό σύμμαχο και υποστηρικτή την ελληνική κοινωνία, τους συναδέλφους μας όλων των Σωμάτων, αστυνομικούς όλων των βαθμών της ιεραρχίας, πυροσβέστες, λιμενικούς και στρατιωτικούς, τους κοινωνικούς φορείς και τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων στον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα της οικονομίας.

Είμαστε αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας και ως τέτοιο, βιώνουμε τις ίδιες αγωνίες και υφιστάμεθα τις ίδιες συνέπειες της κρίσης. Δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτε με τους συμπολίτες μας, είμαστε αλληλέγγυοι στους αγώνες τους και ως αστυνομικοί κάθε φορά που οι κυβερνήσεις μας χρησιμοποιούν αναίτια για την καταστολή τους, διαχωρίζουμε τη θέση μας.

Τα προβλήματα επιλύονται με το διάλογο και όχι με τη βία.

Με αυτό το πνεύμα, καλούμε την Κυβέρνηση να επανεξετάσει τη θέση της και να ευθυγραμμιστεί όχι μόνο με τις προεκλογικές της δεσμεύσεις, αλλά και να αντισταθεί στην επιβολή των όποιων νέων μέτρων λιτότητας που θα πλήττουν την κοινωνία, το δημόσιο, την Ελληνική Αστυνομία και τον Έλληνα Αστυνομικό.

Το αγαθό της ασφάλειας εξακολουθεί να βρίσκεται στην Κλίνη του Προκρούστη και ο Έλληνας Αστυνομικός δοκιμάζεται, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η περαιτέρω όξυνση των προβλημάτων και η κατακόρυφη αύξηση της επικινδυνότητας του επαγγέλματος.

Κατόπιν τούτων ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Α΄ ΘΕΣΜΙΚΑ

1. Να ληφθεί υπόψη προσωπικά από τον Πρωθυπουργό της χώρας, το Υπόμνημα που καταθέσαμε στον μέχρι πρότινος Υπουργό Εργασίας κ. Γιώργο Κατρούγκαλο, αναφορικά με το πάγιο αίτημά μας για αναθεώρηση του άρθρου 23 του Συντάγματος και απάλειψη του απόλυτου περιορισμού του δικαιώματος της απεργίας στους Αστυνομικούς. Η Ελληνική Αστυνομία διέπεται από ειδικούς νόμους και κανονισμούς λειτουργίας, ως πολιτικό και όχι στρατιωτικό σώμα. Διεκδικούμε τον εκδημοκρατισμό του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της Ελληνικής Αστυνομίας και επαγρυπνούμε για να μην περάσουν οι οπισθοδρομικές προτάσεις της τρόικας, αναφορικά με τον βασικό συνδικαλιστικό νόμο 1264/82 που διέπει ολόκληρο το συνδικαλιστικό κίνημα της Χώρας.

2. Αναγνώριση της επικινδυνότητας του επαγγέλματος και θωράκιση του λειτουργήματός μας με την έμπρακτη διασφάλιση της αβλαβούς για το αστυνομικό προσωπικό εκτέλεσης των καθηκόντων του.

Η απαρέγκλιτη εφαρμογή του Π.Δ. 45/2008 περί Υγιεινής και Ασφάλειας πρέπει να γίνει καθημερινή υπόθεση του Σώματος με αυτοψίες και ελέγχους αλλά και του συνδικαλιστικού μας κινήματος με δράσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας όταν τα κακώς κείμενα δεν διορθώνονται. Το συνεχιζόμενο φαινόμενο των απωλειών συναδέλφων μας, δεν τιμά κανέναν μας. Η πολιτεία οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της, αναβαθμίζοντας την ιατρική περίθαλψη του αστυνομικού προσωπικού με προσλήψεις ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων και ψυχολόγων στα υπηρεσιακά ιατρεία, με προσλήψεις Ιατρών εργασίας στις Υπηρεσίες κ.λπ.

3. Μετά τη μνημονιακή δέσμευση για «πάγωμα» των προσλήψεων στην Αστυνομική Ακαδημία έως το 2016, απαιτούμε την άμεση λειτουργία των Σχολών με προκήρυξη νέων θέσεων εισαγωγής στην Ελληνική Αστυνομία, ανάλογα με τις ανάγκες του Σώματος και με μοναδικό τρόπο εισαγωγής στις Σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας, το θεσμό των πανελλαδικών εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας.

Άμεση αποκατάσταση της λειτουργίας της Αστυνομικής Σχολής της Ξάνθης, όπως τούτο πραγματοποιήθηκε με την Σχολή Αστυφυλάκων Κομοτηνής, με την άμεση μεταφορά σε άλλο χώρο των κρατουμένων, παρανόμων μεταναστών και λειτουργία των Σχολών, ως Ανώτερων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

4. Μεταρρύθμιση της Ελληνικής Αστυνομίας, ως προϊόν ουσιαστικού διαλόγου με τους συνδικαλιστικούς, επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς -αλλά και μέσω της ουσιαστικής συμβολής μιας διακομματικής επιτροπής του Ελληνικού Κοινοβουλίου- που θα περιλαμβάνει:

α) Αναδιάρθρωση Υπηρεσιών – με όρους κοινωνίας και όχι με όρους μνημονίου και που θα επαναφέρει τις 6.700 οργανικές θέσεις που καταργήθηκαν με τον νόμο 4249/14, χωρίς κριτήριο εντοπιότητας.

- Νέο οργανόγραμμα σε όλες τις Δ.Α. της χώρας.

- Άμεση κατάργηση των αστυνομικών σκοπών και αντικατάστασή τους με σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα.

-Άμεση αποχώρηση των αστυνομικών από τη φύλαξη Σωφρονιστικών Καταστημάτων και την επιτήρηση των Κέντρων φιλοξενίας μεταναστών.

-Άμεση αποχώρηση από τους εσωτερικούς χώρους των γηπέδων.

β) Το πάγιο αίτημά μας για Αναβάθμιση – Επανακαθορισμό του συστήματος εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, εξειδίκευσης και δια βίου εκπαίδευσης, λαμβάνει νέα διάσταση δεδομένου ότι μετά τις έντονες πιέσεις μας, η σημερινή Ηγεσία αναγνώρισε το αίτημά μας για διαβάθμιση – αντιστοίχιση των Σχολών της ΕΛ.ΑΣ. με Α.Ε.Ι.-Τ.Ε.Ι. (διακήρυξη της Μπολόνια). Απαιτούμε την ίδρυση Αστυνομικού Πανεπιστημίου και αναβάθμιση της εκπαίδευσης των Δοκίμων των Σχολών της ΕΛ.ΑΣ., ώστε να παρέχεται ουσιαστική εκπαίδευση, με κύριο προσανατολισμό την πλήρη επαγγελματική κατάρτισή τους και όχι να χρησιμοποιούνται για εκτέλεση πραγματικής υπηρεσίας, με μισθό κατά πολύ μικρότερο ακόμα και από αυτού του ανειδίκευτου εργάτη. Αναπροσαρμογή του περιεχομένου της εκπαίδευσης στις σύγχρονες αστυνομικές ανάγκες και διαφανές σύστημα αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως π.χ. άρση της στέρησης του δικαιώματος αναβαθμολόγησης των γραπτών. Εισαγωγή μαθήματος στοιχείων συνδικαλιστικής ιστορίας, οργάνωσης και λειτουργίας.

γ) Αναθεώρηση του ισχύοντος συστήματος κρίσεων-προαγωγών, επιλογή αρχηγού με διαφανή κριτήρια από κοινοβουλευτική επιτροπή και υπηρεσιακή εξέλιξη των Αστυνομικών με ένα αξιοκρατικό, αδιάβλητο και δίκαιο σύστημα. Συμμετοχή εκπροσώπων των συνδικαλιστικών οργανώσεων σε όλα τα συμβούλια που αφορούν το αστυνομικό προσωπικό.

δ) Επαναπροσδιορισμό του ρόλου της Ελληνικής Αστυνομίας και απαλλαγή αυτής από τα ξένα προς την αποστολή της έργα. Εξορθολογισμός της λειτουργίας και των προτεραιοτήτων των Υπηρεσιών και εναρμόνισή τους με τις πραγματικές και ουσιαστικές ανάγκες των μάχιμων Αστυνομικών για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας, την πάταξη της γραφειοκρατίας και την εξάλειψη της νοοτροπίας του «μεταθέτειν την ευθύνη αλλού», που αλλοιώνει και φαλκιδεύει την κύρια αποστολή του Σώματος. Ουσιαστικός κοινοβουλευτικός έλεγχος των δραστηριοτήτων των αστυνομικών υπηρεσιών ώστε να αρθούν οι καχυποψίες, να περιοριστούν οι εξωθεσμικές παρεμβάσεις και να αποκτήσει το αστυνομικό οικοδόμημα τη θέση που του αξίζει στις συνειδήσεις των συμπολιτών μας.

ε) Λογοδοσία της διοίκησης και θέσπιση πειθαρχικών μέτρων σε περίπτωση αυθαιρεσίας εκείνων που έχουν την ευθύνη αλλά δεν εφαρμόζουν τη νομοθεσία και τους κανονισμούς (υγιεινή και ασφάλεια του αστυνομικού προσωπικού, έκδοση υπηρεσίας σε εβδομαδιαία βάση κλπ). Ο νέος θεσμός του Συνηγόρου του Αστυνομικού πρέπει να αναβαθμιστεί και προς αυτήν την κατεύθυνση.

Θέσπιση νέου πειθαρχικού δικαίου και τροποποίηση της διαδικασίας διενέργειας των ΕΔΕ και της συγκρότησης των Πειθαρχικών Συμβουλίων. Να μην θεωρείται παράβαση η παροχή εργασίας σε οικογενειακές επιχειρήσεις (αγροτικές εργασίες, καταστήματα λιανικού εμπορίου, λαϊκές αγορές και άλλες περιπτώσεις.

5. Θέσπιση μετά από μελέτη, ενός σύγχρονου βαθμολογίου για το αστυνομικό προσωπικό.

- Οι Αρχιφύλακες Β' να προάγονται σε Ανθυπαστυνόμους στα 25 χρόνια και με αίτησή τους να επιλέγουν εάν θέλουν να γίνονται ανακριτικοί ή μη υπάλληλοι.

- Άμεση ρύθμιση της αδικίας που υφίστανται Ανθυπαστυνόμοι με προαγωγές νεοτέρων τους στο βαθμό του Υπαστυνόμου Β', ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία και η επιβάρυνσή τους, επιδιώκοντας τη δικαίωση μέσω δικαστικών προσφυγών.

Ψήφιση νόμου που να ορίζει ότι

α) Οι Ανθυπαστυνόμοι να προάγονται μετά από εννέα (9) έτη υπηρεσίας στο βαθμό του Υπαστυνόμου Β΄ ύστερα από αίτησή τους η οποία θα υποβάλλεται μόνο μία φορά, το μήνα Δεκέμβριο του προηγούμενου έτους, αυτού εντός του οποίου συμπληρώνουν τον απαιτούμενο για προαγωγή χρόνο εφόσον έχουν εγγραφεί σε πίνακα διατηρητέων.

β) Οι ανωτέρω Υπαστυνόμοι Β΄ εξελίσσονται βαθμολογικά στο βαθμό του Υπαστυνόμου Α΄ και Αστυνόμου Β΄ με καταληκτικό (αποστρατείας) το βαθμό του Αστυνόμου Α΄, σε τρία (3), τέσσερα (4) και πέντε (5) έτη αντίστοιχα χωρίς να δικαιούνται περαιτέρω προαγωγής όπως ορίζουν σχετικά οι διατάξεις του π.δ. 24/97.

6. Εντατικοποίηση και αύξηση των σεμιναρίων αυτοάμυνας - αυτοπροστασίας, ειδικά σε ό,τι αφορά την ερμηνεία και πρακτική εφαρμογή του Νόμου 3169/2003 «Οπλοφορία, χρήση πυροβόλων όπλων από Αστυνομικούς, εκπαίδευσή τους σε αυτά και άλλες διατάξεις» και ίδρυση - λειτουργία των επιβαλλόμενων απ' αυτόν σκοπευτηρίων, σε κάθε έδρα Αστυνομικής Διεύθυνσης, παράλληλα με την εμπέδωση των διατάξεων του νέου αυτού νομικού πλαισίου σ' ό,τι αφορά τη χρήση των όπλων.

7. Διασφάλιση των μεταγωγών σύμφωνα με τους κανονισμούς και ιδιαίτερα αυτών που πραγματοποιούνται από και προς τις νησιωτικές περιοχές. Άμεση εξάλειψη των οξύτατων προβλημάτων των μεταγωγών αυτών με την πρόβλεψη ασφαλών χώρων κράτησης στα επιβατικά πλοία και την υλοποίηση εφαρμογή των κανόνων για τη διασφάλιση των συνοδών Αστυνομικών.

8. Άμεση κοστολόγηση της μετακίνησης αστυνομικών δυνάμεων για αθλητικά ή άλλα μέτρα και δημόσια ανάρτηση του κόστους στο πρόγραμμα «Διαύγεια», ώστε να σταματήσει η άμετρη κατασπατάληση δυνάμεων σ' αυτόν τον τομέα. Σ' ό,τι αφορά τις αθλητικές συναντήσεις, μετακύλιση αυτού του κόστους στις ιδιωτικές εταιρείες των εμπόρων του αθλητισμού.

9. Αναμόρφωση του κανονισμού στολής, σύμφωνα με τις ανάγκες του μάχιμου προσωπικού, ώστε ανάλογα με το είδος της εκτελούμενης υπηρεσίας και των καιρικών συνθηκών, να καταστεί αυτή περισσότερο πρακτική, εύχρηστη και λειτουργική προς όφελος του παραγόμενου έργου.

10. Κατάργηση της διαδικασίας των ειδικών εκλογικών καταλόγων στην άσκηση του εκλογικού δικαιώματος του αστυνομικού προσωπικού στις βουλευτικές και αυτοδιοικητικές εκλογές.

11. Δημιουργία Λεσχών Εστίασης σε κεντρικές υπηρεσίες και σε όλες τις έδρες των Γ.Α.Δ.Π. Επέκταση των ήδη υπαρχόντων ιδίως για την σίτιση νέων συναδέλφων που οι μηνιαίες αποδοχές τους είναι πενιχρές και δεν επαρκούν ούτε για τα αυτονόητα.

12. Άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων στα Κέντρα κράτησης παράνομων μεταναστών και απεμπλοκή της αστυνομίας από χώρους που δεν απαιτείται τούτο. Ενίσχυση και θωράκιση των συνόρων με σύγχρονα υλικοτεχνικά μέσα και εξοπλισμό υπό το πρίσμα μιας αποφασιστικής για το θέμα εξωτερικής πολιτικής. Αναθεώρηση των Συνθηκών του Δουβλίνου, που έχουν μετατρέψει τη Χώρα μας σε «αποθήκη ψυχών». Όχι αστυνομικά κρατητήρια – φυλακές.

13. Αύξηση των ημερών φοιτητικών αδειών που χορηγούνται σε αστυνομικούς – σπουδαστές.

14. Άμεση κατάργηση του άρθ. 4 παρ. 6 του Ν. 2713/99 που προβλέπει την κατ' εξαίρεση μετάθεση αστυνομικών υπηρετούντων στην Διεύθυνση Εσωτερικών υποθέσεων, στον τόπο επιθυμίας τους.

15. Άμεση συνεργασία της Αστυνομίας με τους ΟΤΑ για την ανάδειξη του κοινωνικού ρόλου των αστυνομικών.

Β΄ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

1. Απαιτούμε άμεση και πλήρη συμμόρφωση της Κυβέρνησης στις αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις οποίες κρίθηκαν αντισυνταγματικές, τόσο οι περικοπές που επιβλήθηκαν με τον Νόμο 4093/2012 όσο και η εν μέρει αποκατάσταση του μισθολογίου μας (κατά 50%) με τον Νόμο 4307/2014.

Οραματιζόμαστε ένα νέο μισθολόγιο δίκαιο, χωρίς ανισότητες που θα οδηγεί στην οικονομική αναβάθμιση των Αστυνομικών και ειδικότερα των νέων χαμηλόβαθμων συναδέλφων μας:

α) με αναγνώριση της εργασίας μας ως επικίνδυνης και τη χορήγηση επιδόματος με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις όπου έχει ήδη χορηγηθεί στον Δημόσιο Τομέα. Η αστυνόμευση και η ασφάλεια δεν είναι έννοιες αφηρημένες. Είναι εργασία επικίνδυνη, που πρέπει να αμείβεται.

β) με αναγνώριση της νυκτερινής μας εργασίας με ωριαία αποζημίωση – αμοιβή μέσω κλαδικής σύμβασης.

γ) με πραγματική αμοιβή για την 6η ημέρα εργασίας (πέραν του πενθημέρου) και θεσμοθέτηση για τις Κυριακές, εξαιρέσιμες, αργίες, υπερωρίες, μέσω κλαδικής σύμβασης.

δ) τη χορήγηση επιδόματος παραμεθορίων περιοχών με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που χορηγήθηκε στους Δημοσίους Υπαλλήλους.

2. Αξιοποίηση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ και των κοινοτικών κονδυλίων για την αστυνομική εκπαίδευση – μετεκπαίδευση, τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό (οχήματα, γιλέκα κλπ) και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της Ελληνικής Αστυνομίας.

3. Προσαρμογή του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου μας στις πραγματικές ανάγκες των Υπηρεσιών και του ανθρώπινου δυναμικού τους.

4. Αναπροσαρμογή από 1-1-2014 στα 20.000€ από τα 12.000€ του ετήσιου εισοδήματος που ισχύει σήμερα, βάσει του οποίου παρακρατείται η ειδική εισφορά αλληλεγγύης, για την καταπολέμηση της ανεργίας που θεσπίστηκε με τις διατάξεις του άρθρο 35 του Ν.3986/2011, κατά ποσοστό 1% υπέρ Ο.Α.Ε.Δ.

5. Χορήγηση βαθμολογικών και μισθολογικών προαγωγών και στους Αστυνομικούς εκείνους που πέτυχαν στη Σχολή Αστυφυλάκων της σειράς του έτους 1995, οι οποίοι για λόγους ανωτέρας βίας -σεισμού στην ευρύτερη περιοχή Γρεβενών - Κοζάνης- εισήχθησαν προς φοίτηση στην Σχολή Αστυφυλάκων Τ.Δ.Α. Γρεβενών μετά την 19-6-1995, μέσω της αναδρομικής τους κατάταξης, σε ημερομηνία όμοια με αυτή των λοιπών συμμετεχόντων στον ίδιο διαγωνισμό που εισήχθησαν στα άλλα Τ.Δ.Α. της χώρας μέχρι την 19-6-1995.

6. Περικοπή – Μείωση του κεφαλαίου των στεγαστικών δανείων, κατά 25% σε συνδυασμό με παράταση του χρόνου εξοφλήσεως και τη μείωση του επιτοκίου, για τις συμβάσεις των στεγαστικών δανείων αγοράς πρώτης κατοικίας με τις εμπορικές τράπεζες και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

Γ΄ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ

1. Όχι στην μνημονιακή σύνδεση του ασφαλιστικού των ενστόλων με το προσδόκιμο ζωής.

2. Κατάργηση του άρθρου 4 του ν.4387/2016 περί υπαγωγής στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης των στρατιωτικών και διατήρηση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ως του αποκλειστικού Φορέα που θα χορηγεί συντάξεις στους υπαλλήλους – λειτουργούς του δημοσίου τομέα.

Αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των συντάξεων.

3. Κατάργηση του άρθρου 12 του ν.4387/2016 περί συντάξεων λόγω θανάτου.

4. Άμεση κατάργηση των διατάξεων που εντάσσουν τον Κλάδο Επικουρικής Ασφάλισης του ΤΕΑΠΑΣΑ στο ΕΤΕΑ (ΕΤΕΑΕΠ από 1-1-2017). Δυνατότητα διαχείρισης της περιουσίας του εν λόγω Κλάδου από τους ασφαλισμένους.

Κατάργηση των διατάξεων των άρθρων 96 και 97 του ν.4387/2016 περί παροχών του Ε.Τ.Ε.Α. – αναπροσαρμογής καταβαλλόμενων συντάξεων και αύξησης των εισφορών επικουρικής ασφάλισης.

5. Κατάργηση του υποχρεωτικού ελάχιστου χρόνου απόδοσης του εφάπαξ βοηθήματος από τους Τομείς του Κλάδου Προνοίας του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. όπου υφίσταται – Χορήγηση παροχής με τη συνταξιοδότηση ενός εκάστου.

6. Κατάργηση των διατάξεων του άρθρου 2 του ν.3865/2010 για τους στρατιωτικούς που κατατάσσονται από 1-1-2011 και θεσμοθέτηση όμοιων προϋποθέσεων χορήγησης σύνταξης με τους αντίστοιχους που θεμελιώνουν μέχρι την 31-12-2010.

7. Διατήρηση του υφιστάμενου καθεστώτος αναγνώρισης των μονών και διπλών πραγματικών συντάξιμων ετών (μάχιμα, ΕΚΑΜ, ΤΕΕΜ, στρατός, έτη σπουδών κ.λπ.).

8. Δικαίωμα πρόσληψης, κατόπιν αιτήσεως, στο Υπουργείο μας, ανεξαρτήτως ύπαρξης κενής οργανικής θέσης, των μελών οικογενείας αστυνομικού, ο οποίος τυγχάνει ανίκανος σε ποσοστό άνω του 67%, συνεπεία της εκτέλεσης διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής.

9. Επέκταση και στους στρατιωτικούς της δυνατότητας αναγνώρισης ως συντάξιμου του χρόνου για τα τέκνα και του ελάχιστου χρόνου φοίτησης στις μέσες επαγγελματικές σχολές, όπως δόθηκε στους πολιτικούς δημοσίους υπαλλήλους, αποκλειστικά και μόνο για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά την 1-1-2011.

Με την παραπάνω επέκταση αίρεται μια μακροχρόνια ανισότητα σε βάρος κυρίως των γυναικών αστυνομικών υπαλλήλων, που εισήχθησαν στο Σώμα έως την 31-12-1992, δίνοντάς τους το δικαίωμα εξαγοράς χρόνου λόγω τέκνων, με βάση το ν.3865/2010, υπό τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα.

10. Τροποποίηση των διατάξεων του ν.3865/2010 που αφορούν τον χρόνο θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος παλαιών και νέων ασφαλισμένων μετά την 1-1-2015, με προσαύξηση του χρόνου παραμονής κατά έτος και μέχρι να συμπληρώσουν 40 έτη.

11. Την αναπλήρωση – κάλυψη της διαφοράς που επήλθε στα αποθεματικά των ασφαλιστικών – μετοχικών Ταμείων μας από το «κούρεμα» - ανταλλαγή των ομολόγων του ελληνικού δημοσίου το έτος 2012, από τίτλους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

12. Καμία περαιτέρω περικοπή του μερίσματος του Μ.Τ.Σ. και αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης ρευστότητας, χωρίς περαιτέρω εξωτερικό δανεισμό, αλλά με επέκταση του χρόνου αποπληρωμής του χρέους από το Υπουργείο Οικονομικών. Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Ταμείου.

Κατάργηση του άρθρου 27 του Ν.1911/1990 και συμμετοχή στο Δ.Σ. του Ταμείου κατά 50% εκπροσώπων προερχόμενων από την Ελληνική Αστυνομία.

13. Διασφάλιση του αποθεματικού κεφαλαίου του ειδικού (ερανικού) λογαριασμού αλληλοβοήθειας του Ιδρύματος «Εξοχές της Ελληνικής Αστυνομίας» με κατάργηση της εξαναγκαστικής υποχρέωσης κατάθεσης αυτών, στο κοινό κεφάλαιο ασφαλιστικών Ταμείων της Τράπεζας της Ελλάδας και την αναπλήρωση των απωλειών που υπέστη με τη χρηματοδότηση του Κρατικού Προϋπολογισμού.

14. Λειτουργία ενιαίου Κλάδου Υγείας για όλο το αστυνομικό προσωπικό στο Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. - Ένταξη στον Κλάδο Υγείας, σε βάθος δεκαετίας, των Αστυνομικών που είναι ασφαλισμένοι στα Ταμεία της τέως Ε.Χ.

15. Εξομοίωση των συναδέλφων που πέτυχαν στο διαγωνισμό του 1989 και προσελήφθησαν το 1994, με τους υπόλοιπους της ίδιας σειράς, οι οποίοι είχαν καταταγεί το 1989, με την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών του ασφαλισμένου και όχι του συνόλου.

16. Την μεταφορά του Ειδικού Λογαριασμού του ν.826/1978 από τον Κλάδο Επικουρικής Ασφάλισης του ΤΕΑΠΑΣΑ στον Κλάδο Πρόνοιας αυτού, προκειμένου να συνεχιστεί η απρόσκοπτη καταβολή του ερανικού επιδόματος στους αναξιοπαθούντες συναδέλφους.

17. Δυνατότητα καταβολής του ήμισυ του εφάπαξ προαιρετικά σε όσους το επιθυμούν με τη συμπλήρωση 20 ετών πραγματικής υπηρεσίας.

Δ' ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ

1. Επαναφορά του αφορολόγητου στα 12.000€ για μισθωτούς - συνταξιούχους και καθορισμός νέας φορολογικής κλίμακας με πρόσθετα κλιμάκια.

2. Επαναφορά όλων των φοροαπαλλαγών που καταργήθηκαν, όπως οι τόκοι στεγαστικών δανείων, οι ιατρικές αποδείξεις κλπ.

Ε' ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Η Ελληνική Αστυνομία, ως βασικός βραχίονας της εκτελεστικής εξουσίας και μηχανισμός διασφάλισης της κοινωνικής συνοχής πρέπει να λάβει την υψηλή θέση που της αντιστοιχεί στη σειρά προτεραιοτήτων της Κυβέρνησης. Δεν νοείται ασφαλής χώρα χωρίς δυνατό σύστημα ασφάλειας, χωρίς τη δυνατότητα εφαρμογής των νόμων. Το καθεστώς ανομίας που διαμορφώθηκε στη χώρα μας επί σειρά ετών, εξέθρεψε τη διαφθορά και τη σήψη του ίδιου του πολιτικού μας συστήματος, υπονόμευσε τα θεμέλια της κοινωνίας, τις αρχές του κράτους δικαίου και την κοινωνική δικαιοσύνη.

Καλούμε τη σημερινή κυβέρνηση να συμβάλλει στην θωράκιση της Ελληνικής Αστυνομίας και του Έλληνα Αστυνομικού ώστε απερίσπαστα να επιτελέσουν τον θεσμικό τους ρόλο, δεδομένου ότι η κοινωνική αποδοχή της Αστυνομίας διαχρονικά είναι σε περίοπτη θέση έναντι άλλων θεσμών και κρατικών Υπηρεσιών.

Γι' αυτό συνεχίζουμε να απαιτούμε και από τη σημερινή Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει σοβαρά τις προτάσεις μας, απαντώντας, επιτέλους, στο καίριο ερώτημα «τι αστυνομία θέλουμε και για τι τη θέλουμε». Όσο αποφεύγει, συνολικά, το πολιτικό σύστημα να δώσει καθαρές απαντήσεις, άλλο τόσο θα διαιωνίζονται αρνητικά φαινόμενα και θα συντηρείται το χάσμα μεταξύ αστυνομίας και κοινωνίας, με αποτέλεσμα να μην απελευθερώνονται οι δυνάμεις εκείνες, που υπάρχουν και θέλουν, ενώ δεν μπορούν σήμερα, να στηρίξουν, πραγματικά, το κοινωνικό μας έργο επ' ωφελεία της ελληνικής κοινωνίας.

Όσο η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει την πολιτική στον Τομέα Δημόσιας Τάξης και Ασφάλειας με δογματισμούς και οικονομικές περικοπές και όχι ως μια εθνική υπόθεση, κάθε προσπάθειά μας αναπόφευκτα θα υπονομεύεται προς «τέρψιν» όσων επιβουλεύονται τη δημόσια τάξη και ασφάλεια, αυτήν την ίδια την ανάκαμψη και την ευημερία της χώρας.

Υπάρχει προοπτική; Υπάρχει ελπίδα;

Ενωμένοι διαμορφώνουμε το μέλλον μας.

Καρπενήσι, 1 Δεκεμβρίου 2016
Το 26° ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Είσαι Εδώ : Αρχική Σελίδα