Συνάντηση στο Αρχηγείο εφ' όλης της ύλης με τη Φυσική Ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ.

poasy4
Αθήνα, 10 Ιουλίου 2017
Αρ. Πρωτ.: 200/4/252

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το Σάββατο, 08 Ιουλίου 2017, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συσκέψεων «Π. Μπακογιάννης» του Υπουργείου μας, πολύωρη συνάντηση μεταξύ αντιπροσωπείας της Διοίκησης της Ομοσπονδίας μας, συνοδευόμενης από το Νομικό Σύμβουλο, κ. Χάρη ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑ που αποτελείτο από τον Πρόεδρο, κ. Γρηγόρη ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟ, τον Αντιπρόεδρο Οικονομικών, κ. Βασίλειο ΠΑΝΤΑΖΗ, τον Γραμματέα Δημοσίων Σχέσεων, κ. Χρήστο ΣΥΝΔΡΕΒΕΛΗ και αντίστοιχης του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, αποτελούμενης από τον Αρχηγό του Σώματος, Αντιστράτηγο κ. Κωνσταντίνο ΤΣΟΥΒΑΛΑ, τον Υπαρχηγό, Αντιστράτηγο κ. ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟ Αριστείδη, τον Επιτελάρχη, Αντιστράτηγο κ. ΚΑΡΑΜΑΛΑΚΗ Μιχαήλ, καθώς και των Γενικών Επιθεωρητών και Διευθυντών, Προϊσταμένων Κλάδων, Διευθύνσεων και Γραφείων του Επιτελείου, όπου συζητήθηκαν δια ζώσης και ανταλλάχτηκαν απόψεις για θεσμικά και οικονομικά θέματα που ταλανίζουν τον εργασιακό μας χώρο.

200-4-252

Από πλευράς μας, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας, τόνισε ότι ο Οργανισμός της Ελληνικής Αστυνομίας πρέπει να αφήσει πίσω την εσωστρέφεια, εξ αφορμής των πρόσφατων συνδικαλιστικών διώξεων κατά προσώπων - οργάνων και να γίνει περισσότερο εξωστρεφής, διότι η Κοινωνία απαιτεί την άμεση επίλυση των ζητημάτων που αφορούν την ασφάλεια και την προστασία του πολίτη. Παράλληλα, μετέφερε την εικόνα, τόσο των αστυνομικών που υπηρετούν στη Λέσβο, όσο και της εκεί τοπικής κοινωνίας, που αντίκρισε σε πρόσφατο συνδικαλιστικό ταξίδι στο χτυπημένο από τον εγκέλαδο, νησί, επισημαίνοντας για άλλη μια φορά τις ελλείψεις σε καύσιμα, σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό των αστυνομικών Υπηρεσιών, αλλά κυρίως του ΠΡΟΚΕΚΑ, δομές που όφειλε η Πολιτεία να παραδώσει έτοιμες στην Αστυνομία και όχι να προσπαθεί η τελευταία, με τους ελάχιστους πόρους που διαθέτει, να καλύψει τα κενά του Κράτους. Επίσης, αναφέρθηκε στις απαράδεκτες τακτικές που εφαρμόστηκαν στο τελευταίο Συμβούλιο τακτικών μεταθέσεων των Αξιωματικών, κατέθεσε σχετική με το θέμα εισαγγελική παραγγελία, που εκδόθηκε πριν ένα χρόνο περίπου, και έθεσε την Ηγεσία προ των ευθυνών της, επιφυλασσόμενος παντός νόμιμου δικαιώματος για τους συναδέλφους που θίγονται. Αναφέρθηκε, για μια ακόμη φορά, στην κατάργηση των κενών οργανικών θέσεων και στο πάγωμα των προσλήψεων, θέματα τα οποία οι προηγούμενες Ηγεσίες του Σώματος αποδέχτηκαν και προσυπέγραψαν. Ζήτησε, επίσης, την επίλυση του θέματος των Ανθυπαστυνόμων, δεδομένου ότι οι συνάδελφοι καταφεύγουν συνεχώς στη δικαιοσύνη για να δώσουν λύση στο πρόβλημα των προαγωγών, ενώ τόνισε και την αναγκαιότητα δημιουργίας από το Αρχηγείο Επιτροπής για την επανεξέταση του βαθμολογίου. Τέλος, υπενθύμισε για πολλοστή φορά το απαράδεκτο οικονομικό καθεστώς των Δοκίμων Αστυφυλάκων που είναι αναγκασμένοι να επιβιώσουν με 150 € περίπου και ζήτησε, παρότι η Φυσική και Πολιτική Ηγεσία ενήργησε άμεσα, τη συνεχή πίεση προς το Υπουργείο Οικονομικών για να υπογράψει άμεσα την ΚΥΑ, ειδάλλως να υπάρξει μέριμνα από τη μεριά του Υπουργείου μας, ώστε να παύσει η οικονομική εξαθλίωση των συναδέλφων.

Ο Αντιπρόεδρος Οικονομικών, με τον Γραμματέα Δημοσίων Σχέσεων και τον Νομικό μας Σύμβουλο, ανέπτυξαν ζητήματα που αφορούν τη μη σύννομη διαδικασία που εφαρμόστηκε και εφαρμόζεται από τις Υπηρεσίες του Αρχηγείου για τα έξοδα μετακίνησης του προσωπικού, αφού το προεδρικό διάταγμα που αναμένονταν να εκδοθεί βάσει των διατάξεων του ν.4336/2015 και μετά από επεξεργασία δύο (2) ετών, δεν εκδίδεται ακόμα, συνεχιζόμενης, αν δοθεί εκ νέου παράταση, μιας άνισης και αντισυνταγματικής μεθόδου αποζημίωσης μεταξύ των ένστολων και μη, λειτουργών του Κράτους «Δικαίου». Επίσης, τονίστηκε και το θέμα της αποζημίωσης των συνάδελφων που μετακινούνται αυθημερόν για την αλλοδαπή, σημειώνοντας ότι οι γενικές διατάξεις του σχετικού νόμου δεν μπορεί να αφορούν συγκεκριμένες Υπηρεσίες του Σώματος, διότι ο στόχος και η φιλοσοφία ψήφισής των, είναι διαφορετική και δεν ανταποκρίνεται στα συνεχόμενα και πολύωρα ταξίδια των συναδέλφων μας. Επί του συγκεκριμένου θέματος, τέθηκε επίσης η ανάγκη πρωτοβουλιών για νομοθετική ρύθμιση, είτε εσωτερικής φύσεως (κανονισμός του Σώματος κ.λπ.) είτε απευθείας στην προβληματική διάταξη, δίδοντας έμφαση στις αποζημιώσεις που χορηγεί η Frontex για όμοια ταξίδια σε ευρωπαίους συναδέλφους μας και στη δυνατότητα υπαγωγής μας σε αυτές.

Για το υπέρογκο πρόβλημα των διαχειριστών, έγινε εκτενής αναφορά στην αδυναμία εκτέλεσης των δαπανών, είτε λόγω της έλλειψης κανονιστικών διαταγών από τις αρμόδιες Υπηρεσίες είτε λόγω της πολυπλοκότητας των διατάξεων του ν.4412/2016, επισημαίνοντας ότι δεν τιμά κανένα αστυνομικό, αλλά και κανέναν φορολογούμενο πολίτη αυτής της χώρας, το φαινόμενο της συνεχόμενης «επαιτείας» των Υπηρεσιών για την κάλυψη των αναγκών τους από Φορείς και ιδιώτες που τείνουν κι αυτές σε λίγο να εξαφανιστούν. Σημειώθηκε δε, ότι σε περίπτωση που το μοντέλο αυτό δεν μπορεί να είναι λειτουργικό για τον Οργανισμό μας, να εισηγηθεί το Αρχηγείο την άμεση αντικατάστασή του, ειδάλλως να παύσουν οι εργασίες των Υπηρεσιών, που δεν έχουν τα απαραίτητα εφόδια, να παράγουν συγκεκριμένο έργο προς τους πολίτες. Επίσης, ζητήθηκε ενημέρωση για την πρόσφατη Επιτροπή που συστάθηκε από τον ΥΠΕΘΑ με θέμα το νέο μισθολόγιο & τις κρατήσεις των Μετοχικών Ταμείων, στην οποία συμμετείχαν υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου μας και το έργο της περαιώθηκε την 30-06-2017, κάνοντας ειδική αναφορά στην ανάγκη άμεσης επεξεργασίας των κρατήσεων του ΤΕΑΠΑΣΑ, ΕΤΕΑΕΠ και του Ιδρύματος Εξοχές Ελληνικής Αστυνομίας, αφού το νέο μισθολογικό πλαίσιο αλλάζει τα μέχρι πρότινος ασφαλιστικά δεδομένα. Ειδική, τέλος, αναφορά έγινε στον Ειδικό Λογαριασμό του ΤΕΑΠΑΣΑ (ν.826/1978) που αφορά τους αναξιοπαθούντες συναδέλφους και επί δύο περίπου έτη δε λειτουργεί, παρότι η αναγκαία νομοθετική ρύθμιση είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου μας.

Από πλευράς του Αρχηγείου, τόσο ο Αρχηγός του Σώματος όσο και τα παρευρισκόμενα υπηρεσιακά – επιτελικά στελέχη, μας γνώρισαν ότι καταβάλλονται καθημερινά υπεράνθρωπες προσπάθειες για να λειτουργήσει σε υψηλό επίπεδο το Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας ώστε να παρέχει στους πολίτες συνεχώς πιο ποιοτικές υπηρεσίες. Σε ό,τι αφορά τα θεσμικά θέματα, τονίστηκε ότι υπάρχει δυνατότητα βελτίωσης, ζητώντας τις προτάσεις μας στα ζητήματα που απασχολούν την αστυνομική κοινότητα ενώ αναγνώρισαν την ύπαρξη συγκεκριμένων προβλημάτων που έρχονται από το παρελθόν. Στα οικονομικά θέματα, μας γνώρισαν εξ' αρχής ότι οι επεμβάσεις της Φυσικής Ηγεσίας, αλλά και της Πολιτικής είναι περιορισμένες, αφού τη διαχείριση των εσόδων και εξόδων του Κράτους, την έχει αποκλειστικά το Υπουργείο Οικονομικών.

Ειδικότερα, μας ενημέρωσαν για την έκδοση του νέου προεδρικού διατάγματος που πρόσφατα ολοκληρώθηκε η επεξεργασία του και αφορά τις κρίσεις - προαγωγές, την εξέταση μετάταξης συναδέλφων που έχουν πτυχία σε αξιωματικούς ειδικών καθηκόντων όπου υπάρχουν ανάγκες, τη μη ύπαρξη κενών οργανικών θέσεων σε πολλές περιφερειακές πόλεις της χώρας, την επανεξέταση του θέματος των τριτέκνων που θίχτηκε από τον εκπρόσωπο της ΠΟΑΣΥ στο σχετικό συμβούλιο, με βάση το νέο πλαίσιο και συνεκτιμώντας τις κενές οργανικές θέσεις.

Επίσης, μας γνώρισαν ότι, παρά τα όποια προβλήματα του ν.4412/2016, οι διαγωνισμοί που σε λίγο ολοκληρώνονται, είναι μοναδικοί από πλευράς όγκου – έκτασης σε όλο το Δημόσιο Τομέα και σίγουρα δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης δυσκολίας των, παρότι παράλληλα γίνονται συνεχώς προτάσεις για τη βελτίωση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου. Αναφορικά με τα καύσιμα, αναγνωρίστηκαν οι δυσκολίες που υπάρχουν, γνωρίζοντάς μας ότι υπάρχει στενή παρακολούθηση του όλου ζητήματος, βρίσκονται λύσεις και παράλληλα εισηγούνται προς την Πολιτική Ηγεσία τη δυνατότητα εξέτασης αλλαγών, τονίζοντας το μεγάλο έργο που προσπαθούν να φέρουν εις πέρας οι Υπηρεσίες, δεδομένης και της παροχής καυσίμων σε επιπλέον είκοσι επτά (27) Φορείς και Υπουργεία του Κράτους.

Τέλος, δεσμευτήκαν να εξετάσουν το θέμα της αποζημίωσης στο εξωτερικό, αναγνωρίζοντας την αδικία, αλλά και τη μη ύπαρξη πρόβλεψης στις γενικευμένες διατάξεις του σχετικού νόμου. Αναφορικά με τα οδοιπορικά έξοδα, μας γνώρισαν ότι το κόστος του νέου προεδρικού διατάγματος προφανώς και είναι μεγαλύτερο από το υφιστάμενο και απαιτείται χρόνος περαιτέρω επεξεργασίας, στο πλαίσιο του οποίου θα υπάρξει εκ νέου παράταση και λίαν συντόμως σχετική νομοθετική ρύθμιση, αν και έχουν γίνει οι αντίστοιχες ενέργειες από το επισπεύδον Υπουργείο Εθνικής Άμυνας προς το Υπουργείο Οικονομικών για την άμεση επίλυση του ζητήματος. Σε ό,τι αφορά το πόρισμα της Επιτροπής του ΥΠΕΘΑ για το νέο μισθολόγιο και τις κρατήσεις του ΜΤΣ, μας γνώρισαν ότι, μόλις λάβουν τα πρακτικά της εν λόγω Επιτροπής, θα υπάρξει ενδελεχής ενημέρωση των συνδικαλιστικών φορέων. Σχετικά με την ανάγκη εξέτασης των κρατήσεων του ΤΕΑΠΑΣΑ και των λοιπών Φορέων, μας γνώρισαν ότι αναμένουν την εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί με βάση την ενημέρωση που παρείχε η εν λόγω Υπηρεσία σε συγκεκριμένη Διεύθυνση του ΑΕΑ, προκειμένου να υπάρξει περαιτέρω ανάλυση των επιπτώσεων του νέου μισθολογίου, άμεσα δε θα προβούν στις προβλεπόμενες ενέργειες, αφού οι εμπλεκόμενες Υπηρεσίες είναι σχεδόν έτοιμες, ενώ μέχρι τότε εξετάζεται η δυνατότητα παραμονής των κρατήσεων στα επίπεδα της 31ης Δεκεμβρίου 2016. Σε ό,τι αφορά τον Ειδικό λογαριασμό του ν.826/1978, μας γνώρισαν ότι είναι έτοιμη η νομοθετική ρύθμιση, θα εισαχθεί στη διαβούλευση και εν συνεχεία στη Βουλή για ψήφιση, τονίζοντας ότι στο στάδιο της διαβούλευσης μπορεί να γίνουν και αλλαγές, αν το νέο πλαίσιο δεν καλύπτει τους εκπροσώπους των εργαζομένων.

Η Ομοσπονδία μας, μέσω του θεσμικού της ρόλου, καθημερινά αναδεικνύει και προτείνει λύσεις σε όλα τα προβλήματα που απασχολούν το αστυνομικό προσωπικό, βρίσκεται δίπλα στους συναδέλφους και παρακολουθεί συνεχώς τις ενέργειες της Διοίκησης, με απώτερο στόχο τις καλύτερες δυνατές συνθήκες εργασίας των συναδέλφων και αμοιβής αυτών, αλλά και τις ποιοτικότερες παροχές ασφαλείας και προστασίας προς τους πολίτες, οι οποίοι επιβαρύνονται συνεχώς με την αυξημένη φορολογία και με το δίκιο τους αξιώνουν μια κοινωνία περισσότερο ασφαλή.

Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.

    O Πρόεδρος                          Ο Γενικός Γραμματέας
ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος      ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος