kitsios_kostas

Πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Ιωαννίνων
ΚΙΤΣΙΟΣ Κωνσταντίνος

ΕΝΑΣ ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ

  Το τελευταίο διάστημα πολύς λόγος γίνεται για απώλεια εσόδων του ελληνικού κράτους από διάφορους τομείς .Ένας τέτοιος τομέας είναι κι αυτός της Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού και κυρίως οχημάτων.

  Πολλά είναι τα οχήματα που κατάσχονται για διάφορα αδικήματα όπως μεταφορά λαθρομεταναστών –ναρκωτικών ουσιών κ.α από υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας.

  Τα οχήματα αυτά παραμένουν για αρκετό χρονικό διάστημα στις Υπηρεσίες μέχρι να παραδοθούν στα αρμόδια τελωνεία που πολλές φορές λόγω μη επάρκειας χώρου σ' αυτά η παραλαβή καθυστερεί με ότι αυτό συνεπάγεται όπως η απασχόληση συναδέλφων για την ασφαλή φύλαξη αυτών.

  Στο χώρο στάθμευσης υπηρεσιακών οχημάτων της Α.Δ. Ιωαννίνων τα 2/5 περίπου καλύπτονται από κατασχεθέντα οχήματα που αυτή την στιγμή ο αριθμός τους ξεπερνά τα 90 εκτός αυτών που φυλάσσονται στις εκτός έδρας υπηρεσίες.

  Τα οχήματα αυτά μέχρι πρόσφατα έστω και καθυστερημένα δημοπρατούνταν από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού. (ΟΔΔΥ).

  Από 24/11/2012 που ο ΟΔΔΥ έχει καταργηθεί και οι αρμοδιότητες έχουν μεταφερθεί στην Διεύθυνση Τελωνειακών διαδικασιών ( Δ 19 ) του Υπουργείου Οικονομικών, δημοπρασία εκποίησης οχημάτων δεν ξανάγινε.

  Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο αριθμός των οχημάτων ολοένα και να αυξάνεται δημιουργώντας έτσι τεράστιο πρόβλημα λόγω έλλειψης χώρου .Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα κατά την γνώμη μου είναι αυτό της τεράστιας απώλειας εσόδων, έσοδα που χάνει το Ελληνικό Δημόσιο καθώς τα οχήματα αυτά όσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα παραμένουν ακινητοποιημένα τόσο η αγοραστική τους αξία μειώνεται (μείωση που ξεκινά από 500 και φτάνει ως και 1800 ευρώ /όχημα για κάθε επιπλέον έτος που το όχημα αυτό παραμένει ακινητοποιημένο).

  Πρότασή μου είναι τα οχήματα που είναι σε καλή κατάσταση και πληρούν προδιαγραφές να επιλέγονται για υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας και άλλων υπηρεσιών του Δημοσίου όπως και γινόταν μέχρι πρόσφατα. Τα υπόλοιπα να αναρτώνται σε κατάσταση στο διαδίκτυο ξεχωριστή για τα οχήματα προς κυκλοφορία και ξεχωριστή αυτών που είναι για διάλυση που μπορούν να εκποιούνται ομαδικά και να παραδίδονται σε πιστοποιημένες εταιρείες ανακύκλωσης. Κάτι ανάλογο γίνεται εδώ και καιρό από τράπεζες όπου ο ενδιαφερόμενος αγοραστής βλέπει την τιμή εκκίνησης και ανάλογα δίνει την δική του προσφορά.

  Από τα έσοδα που θα εισπράττονται το 70% θα μπορούσε να ενισχύει τον κρατικό προϋπολογισμό το δε 30 % στα επικουρικά ταμεία της ΕΛ.ΑΣ δικαιωματικά διωκτικός μηχανισμός (υπηρεσία που επιλαμβάνεται του αδικήματος).

  Έτσι το Ελληνικό Δημόσιο θα μπορεί άμεσα να εισπράττει έσοδα για την ενίσχυση του κρατικού προϋπολογισμού, οι υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας θα απεμπλακούν από το πάρεργο της φύλαξης μεγάλου αριθμού οχημάτων αλλά και τα επικουρικά μας ταμεία θα ανασάνουν έπειτα από τις τεράστιες απώλειες που υπέστησαν από το πρόσφατο κούρεμα των αποθεματικών τους.

  Μια πρόταση ρεαλιστική και άμεσα υλοποιήσιμη χωρίς κανένα λειτουργικό κόστος.